Saturday, June 11, 2011

Sempurnakah Aku??


Sempurnakah Aku??

Bila ckp pasal sempurna,kita sebagai org Islam,mesti mengakui bahawa tiada yg sempurna di dunia ini kerana kita hanyalah manusia biasa yg sentiasa dikelilingi dgn pelbagai khilaf dan kesalahan...
Tapi x semestinya itu boleh kita jadikan alasan utk melakukan kesilapan berulang-ulang kali..
Jangan jadikan kekurangan kita sebagai manusia sebagai satu peluang utk kita melakukan kesilapan berulang kali..
Dan kita harus ingat,memang tiada manusia yg sempurna kecuali Muhammad saw,tapi kita masih boleh menuju ke arah kesempurnaan..
Maksudnya menuju ke arah kesempurnaan di sini adalah dengan mengurangkan kekhilafan dan meningkatkan kebaikan dlm diri kita..
Itu lebih baik bukan?

Tapi,ya..
Kita sebagai manusia biasa,hanya mampu memperingati sesama kita..
Begitu juga dgn aku..Aku juga masih byk kekurangan dlm diri ni..
Even bila da sedar perbuatan yg aku buat tu salah,tp still lg kadang2 buat kesalahan yg sama..
Itulah manusia..
Tapi alhamdulillah,setiap kali aku sedar kesalahan tu,aku akan renung-renungkan kembali kesalahan aku,dan aku akan cuba untuk membuat sesuatu perubahan kepada yg lebih baik...




i'm sorry,i know that i'm not a good person or a nice person,but still,i have feelings and i deserve a happiness...............
just asking for A happiness,not lots of happiness.....

semoga Kau ampunkan dosa-dosaku,dosa ibu bapaku dan juga dosa-dosa umat Mu Ya Allah dan berikanlah sedikit kebahagiaan kepadaku...Aminnn...

No comments:

Post a Comment