Saturday, July 16, 2011

Ada Apa Dengan HUBUNGAN?


Salam dan salam sejahtera

Untuk pengetahuan semua, aku tgh pakai mask.
Coz aku tgh sapu2 screen depan aku nih.
Aku rase mcm da berhabuk jek belog nih, mcm2 kebinatangan da masuk.
Hahahaha...
(mcm la lawak sgt.. (-_-!) )

Ok, sebenarnya aku tgh boring.
Owh, asal boring je baru nk ingat kt belog??
Mungkin persoalan di atas ada yg menimbulkannya.
Tapi sebenarnya bukan mcm tu, nk tulis karangan dlm belog ni memerlukan waktu yg cukup.
So, time boring mesti la byk masa kn, kn? Haha.
Dan yg paling penting, kene ade mood.
Skrg ni mood aku tgh serabut, sesuai la kot nk update. Kot. Huhu.

Ok, ari ni aku nk cite sikit pasal hubungan.
Bila kita cakap pasal hubungan, dgn secara automatikanya mesti kita pk pasal dua.
Mesti punya lah! caye x, caye x??
Ni lah antara dua yg akan timbul dan terjojol kt benak fikiran korang2.
Hubungan antara dua jiwa, dua hati dan dua perasaan.


sweet la tu konon?



yg ni lg sweet la konon??



yg ni...errr..korang jgn gelak eah...sweet jgk tau!

Haa..btol x aku ckp? btol x, btol x??
p/s : kalo x btol, ko x normal! ko blh dikategorikan sebagai manusia xde nafsu! haha


Tapi disebalik perkataan hubungan tu sendiri, hubungan itu adalah subjektif sebenarnya.
Sebab hubungan ni ada byk jenis.
Ada hubungan 1 jenis, 2 jenis, 3 jenis dan berjenis-jenis.
(Jangan lupa, hubungan sejenis pn ado! errkk!)

Ok, kalau nk ckp yg ko tu ada hubungan 2 hala je, iaitu merujuk kepada dua jiwa, dua hati dan dua perasaan, maknanya korang xde mak bapak, xde kwn2, xde sedara mara, dan senang cite dunia ni hanya utk ko n pasangan ko je la.
Memang pemikiran sempit betul. (-_-)
Jangan dilupakan bahawa kita2 ni masih ada hubungan yg lebih penting lg selain hubungan sesama manusia iaitu hubungan dgn Allah, dan juga hubungan dgn alam.
Ini sebagai peringatan kepada aku jgk, kadang2 jiwa tgh kacau, tgh serabut, sampai kita lupa yg kita ni ada hubungan dgn Allah.
Jadi bila da tgh serabut tu, sila2 la renungkn kembali, sama ada sudah cukup atau tidak hubungan anda2 dgn Pencipta sekian makhluk di sekian alam ini.

INSAF-INSAF
-_-


p/s : bekerjalah kamu seolah-olah kamu hidup untuk 1,000 tahun dan beribadatlah kamu seolah-olah kamu akan meninggalkan dunia ini pada esok hari!
semoga dosa-dosa kaum muslimin dan muslimat diampunkan. Amin. =)

p/s nombor dua : ini adalah post serabut. even serabut, harap dpt memberikan manfaat kepada kita semua. Love, taufix.

No comments:

Post a Comment